nedjelja, 2. lipnja 2013.

Romano Bolković

Prije mjesec dana pročitao sam na fejsu dosta dobar osvrt Romana Bolkovića na Subversive Film Festival. Podijelio sam post, pohvalio autora i već sutradan stiže meni friend request od Romana glavom i bradom. Rekoh sebi "što da ne?" i postadosmo on i ja drugari.
Počeli su mi tako na news feed stizati njegovi podugački statusi, neki dobri, neki malo manje dobri, neki bezveze, ali bože moj, njegov zid, piše frajer o onom što ga zanima, barem je pismen, tko sam ja da mu sudim. I tako sve do danas kad sam naletio na upljuvak kojeg ću ovdje prenijeti u svoj svojoj divoti.

Brace yourselves:

******************************************************************************
Nisam stigao vidjeti Mimu Simić kod Ace - kasno sam ustao, žurio na ručak i samo sam uzgred pogledao par minuta emisije tijekom kojih Mima govori o svojim filmofilmskim preferencama - ali kako mi je Mima bliska, budući da imamo barem dva zajednička afiniteta, film i pičku, a i sam sam, doduše znatno duže od nje, pisao filmsku kritiku, pa i studirao režiju na ADU, htio bih nešto zapisati o te dvije, tri jezovite minute ranog nedjeljnog popodneva.

Naime, Mima Simić je na pitanje o vlastitim filmski afinitetima odgovorila u maniri koja je postala normom ove emisije: tu se u odgovorima što se oslanjaju na opća mjesta opće kulture pokušava nalijegati na najniže strasti najšire publike, s nakanom da najpovršniju erudiciju – svojstvenu odgovorima političara na pitanje o zadnjoj pročitanoj knjizi – gosti emisije predstave kao nedokučivu učenost.

Odgovor Mime Simić na inače nevjerojatno banalna pitanja: Zašto film?, Kakav je vaš filmski afinitet?, bio je sljedeći: Mima je nedavno gledala BERGMANA, „Prizore iz bračnog života“, i sad, kaže ona, možemo mi misliti da je ona intelektualni snob, ali ipak je cimnula Dejana Šošu da to taj film pusti na trećem programu, budući da je to tako uspješna studija braka da je svojevremeno u Švedskoj izazvala pošast razvoda. (Ovo o uređivanju HRT-ovog programa ignoriram; pravit ću se da nisam čuo.) Osim BERGMANA, kaže Mima, voli LYNCHA, pa je tako ponovno nedavno gledala „Twin Peaks“, želeći „svojoj djevojci, koja je nešto mlađa, a sad je MORAM uvesti u te filmove…“.

Tu sam prestao biti zainteresiran za ovo bezvezno prenemaganje – Bergman za naraštaj roditelja, Lynch za vlastitu generaciju, nemreš fulat – i pomislio: Dobro, kad bi sad umjesto Mime Simić u studiju neki hetero-gost objašnjavao kako svoju mlađu djevojku MORA uvesti u filmski opus svoje generacije, cijela bi slobodnomisleća Hrvatske ustala na zadnje noge njišteći o Pigmalionskom kompleksu, spolnoj neravnopravnosti, odnosima dominacije, patrijahalnoj brahijalnosti etc.etc., ali kad lezbijke demonstiraju SVE TO ISTO, svi su u takvom afanu od oduševljenja što se tako mlada spisateljica i filmska kritičarka koja voli Bergmana i Lyncha outala, da nitko ne vidi kako je riječ o zatucanoj, zadrigloj muškarači koja nosi čvršći remen na hlačama no što je oprtač starijeg vodnika pančevačkog garnizona bivše JNA.

Ona MORA svojoj mlađoj djevojci pokazati Twin Peakse! Nevjerojatno! Zašto to uvijek mora tako biti da su pederi promiskuitetni a lezbijke oponašaju mamu i tatu u najcrnjoj balkanskoj stereotipiji: Danice, ima ovde tko da misli!? Kako to da lezbijke tako nepogrešivo izbjegavaju ravnopravne partnerice, tražeći uvijek iznova inferiorne osobe koje one onda u aktu prosvjetiteljske žrtve tek MORAJU inicirati u svijet ravnopravnih (budimo pošteni: nadređenih), a zapravo u svijet odnosa kakvi ne postoje ni u supijanim zagorskim kletima, jer već i tamo stara zaštiha pijanu budalu motikom, dočim se u ovim navlastito liberalnim, tak joj-pal-bum-na-dupe-kak-si-progresivna okolnostima, uvijek netko nekog mora maltretirati: ta, nu, Mima je do te mjere intelektualno superiorna svojoj nešto mlađoj djevojci, da je mora obavijestiti čak i o postojanju „Twin Peaksa“!

Zašto ona to MORA? Ona to, naravno, ne mora, i na tome i počiva sav taj licemjeran odnos, jer umjesto da si Mima Simić pronađe ravnopravnu partnericu - što uopće nije teško, budući da ne znam nikoga na ovom okruglom svijetu osim njene djevojke tko ne zna za „Twin Peaks“ - Mima Bergman-Simić načelno mora imati neravnopravnu: neobrazovanu i elementarno neinformiranu partnericu, jer, budimo realni: A zakaj bi netko inače Mimi Simić bio Danica?

To je krucijalno pitanje: Zašto bi inače bilo tko Mimi bio mama, kad ona tako silno želi biti tata?

To je ono što me, mada imamo, velim, dva ista afiniteta, oba na slovo L, kod Mime i svih Mima ovoga svijeta smeta: čemu sav taj trud ako je na kraju dana jedino što ste željele odnos muškarca i žene, i to u najgoroj, arhaičnoj, patrijahalnoloj, diskriminatorskoj perverziji?
******************************************************************************

Ako ste uspjeli izdržat čitanje ove izdrkotine, zabavite se i sa nastavkom na zadanu temu.

Ljudi lajkaju post, hvale Romana, bacaju duhovite opaske, ali nitko da ga popljuje. Reko, ja ću, ali fino i kulturno:

*****************************************************************
Me: Čekaj, Mima Simić je rekla da svoju curu mora uvesti u opus Davida Lyncha, a Romano je iz toga izveo činjenicu da je Mimina cura nepismena seljančura (nije gledala Twin Peaks !? Užas !), a Mima je domina, zadrigla muškarača, itd itd...
Romano, ti sigurno možeš na račun ove tri minute izraditi i psihoprofil Mimine babe, toliko si jebeno perceptivan, to je čudo jedno!
*****************************************************************

Moram malo da se hvalim, u sljedećih dvadesetak minuta skupio sam 15 lajkova od potpuno nepoznatih ljudi, baš mi je bilo milo, sve sam čekao kako će mi naš verbalni genijalac odgovoriti kad ono - izbriše mi Romano post, sakrije svoj profil od mene, game over. Ofendio se čovik.

Pazi koji je to tašti, umišljeni puran! Na Mimu Simić ide đonom, a nije u stanju podnijeti drugarsku kritiku.



Broj komentara: 5:

  1. Sve sam čita onako, ali na nice touch sa linkom sam odvalio!

    OdgovoriIzbriši
  2. Romano ti je tašt i ipak novinar, a oni nemaju baš neke pretjerane ljudske kvalitete. Ja sam se sam odfrendao jer, unatoč pojedinim dobrim tekstovima, nemrem više prelaziti preko napuhanosti. I parfema.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja ga isto spljuvao, i meni sakrio profil nakon 10 minuta :)
    šteta što se u insertu iz 'variole vere' ne vidi erland josephson, omiljeni bergmanov glumac, to bi dodalo prikladnosti linka :)

    OdgovoriIzbriši
  4. i mene je isključio sa facea

    OdgovoriIzbriši
  5. g. Romano S. Bolković (S. for Sleezy) ima životni moto "svatko kome se sviđam, smatra me pametnim ili jednostavno zabridi u mojoj blizini vrijedan je primiti dar moje blagonaklonosti". Iz razumljivih razloga intentzitet njegovog eruditskog obrazovanja nije ostavio nimalo vremena poduci da je "svi koji ne padaju ničice predamnom su ljige nedostojne gore navedenog uzvišenog dara" zapravo nakaradna logička tvorevina.

    Ili možda doživljavate pičku različito?

    Ili je pak kazna sukladna nedjelu?

    OdgovoriIzbriši