nedjelja, 24. studenoga 2013.

Marija (struct Marija;)

Marija je najčešće hrvatsko ime. Dobro, tu sam izjavu uzeo zdravo za gotovo, ali sam siguran da spada u jedno od najčešćih imena.
Tezu koju nisam uzeo zdravo za gotovo, posebno zbog toga što sam se uvjerio u njezinu neistinost, je da su studentice FER-a, u narodu poznatije kao "ferovke" ili "ferulje", nezgodne (u smislu fizičkog izgleda, a ne karakterno ili "za nosit").

Ta druga teza je često spočitavana studentima FER-a, u narodu poznatijima kao "ferovci", kad bi ih se optuživalo da kruže oko fakulteta tipa FFZG, u narodu poznatijem kao "filozofski", kao mačak oko vruće kaše (izraz poznatiji kao "prijebalo im se", ali ne želim bit prost).

Elem, više puta sam nazočio dijalogu između generičke osobe X, i ferovca F, koji je tekao otprilike ovako:

X: -Na FER-u nemate nijednu zgodnu curu.
F: -Kako ne, evo, naprimjer, Marija...

U ovom dijalogu druga rečenica navedena je doslovno. Naime, u svakom slučaju, branitelj zgodnosti ferovskih pripadnica ljepšeg spola (termin, a ne nužno objektivni pridjev) navodio bi stanovitu Mariju.

Dalo bi se zaključit da je na FER-u bila jedna jedina zgodna cura, ta famozna Marija, koju bi svaki ferovac u svojoj sitničavosti naveo kao krunski dokaz da tamo postoje zgodne cure.

I, s obzirom da je za postojanje zgodnih cura dovoljno postojanje jedne jedine, uspio je u svojoj nakani.

Tu i tamo bi osoba X uzvratila pogrešnom interpretacijom principa iz rimskog prava, da iznimka potvrđuje pravilo, a ja bih, u obrambenoj alergijskoj reakciji na tu interpretaciju, pretvorio razgovor između dvoje ljudi u bijeli šum i potpuno se isključio. Da je, kojim slučajem, osoba X bila više sklona zdravoseljačkim, a ne preseratorskim izjavama, rekla bi da "i ćorava kokoš nabode zrno" i bila bi mi kudikamo simpatičnija.

Iako ni "iznimka potvrđuje pravilo", ni "i ćorava kokoš nabode zrno" nemaju baš nikakve vrijednosti kao argumenti, ova o kokoši jasno daje do znanja sugovorniku da nemate nikakve namjere priznati da je u pravu, bez obzira koliko se on trudio. To je fer i pošteno, jer time priznajete svoju tvrdoglavost i pošteđujete sugovornika bespotrebnog gubljenja vremena.

S druge strane, ovom prvom izrekom samo obmanjujete sugovornika, vrijeđate njegovu inteligenciju izjavljujući nešto što zvuči pametno, a do boli je glupo, i u nedostatku argumenata prelazite na strategiju iznurivanja, tj. opsade i dodijavanja. Da stvarate pravu pravcatu opsadu, sugovornik bi vas mogao re-obmanuti topovskim ispaljivanjem mužjaka kokoši iz druge izreke, kao što su svojevremeno napravili u opsadi Đurđevca. S obzirom da se radi samo o verbalnoj opsadi, sugovornik je nemoćan, budući da ste vlastitu inteligenciju prikazali tako bolno niskom da je ikakav protuargument pretežak da biste ga shvatili. Naravno, dovoljno ste inteligentni, ali vam odgovara da se pravite glupi.

A to je poprilično iritantno i u najmanju ruku uvredljivo.
Postoje i drugi načini da se sugovornik pravi blesav, bez da koristi ovu otrcanu foru.
Recimo, ako izrečete lako provjerljivu tvrdnju da homoseksualni brak ničim ne ugrožava ni jedan jedini heteroseksualni brak, zasigurno će se naći neki mudrac koji će pokušati osporiti tu vašu izjavu. To će raditi na tako bezobrazne načine, da postoje dva moguća ishoda tog vašeg dijaloga:

1. Odustat ćete jer se s budalom ne isplati raspravljat.
2. Iznervirat će vas pa ćete posegnuti za nekom uvredom.

U zadnje vrijeme redovito pribjegavam drugoj strategiji, budući da je kraća, ugodnija, a ionako se radi o dijalogu s prikrivenim homofobom kojeg sigurno neću nagnati na promjenu mišljenja.

Mogu reć da sam od ove gungule s referendumom proširio svoje svjetonazore i to radikalno. Prije su me otvorene homofobne izjave zgrožavale, a sad ih, na neki bizaran način, cijenim.

Nije lako bit homofob, otvoreno reć da ti se pederi gade i da ih mrziš. Ispadaš seljačina, primitivac, glupan, zadrti magarac, đubre, siledžija, netolerantni kreten, maloumni konj, napaljeni nejebičar, prištavi drkadžija, a možda ti kažu i da si latentni homoseksualac, a to te najviše boli.

Zbog toga za otvorenu homofobiju treba hrabrosti. Toliko hrabrosti koliko nema ni Thompson, budući da se i sam ogradio od homofobije.

Uvijek je lakše zauzeti neodređenu retoriku po pitanju teme koja bi ti mogla donijeti negativnu popularnost. Toga je jako dobro bio svjestan kardinal Bozanić kad je svojedobno pisao o "Grijesima struktura". (Ako ste programer, možebitno će vam past na pamet #pragma pack.)
To je bila jedna vrlo "hrabra" kritika očiglednog lopovluka u državi, čije pravo značenje ne može biti jasno ni nakon opetovanog iščitavanja.

Prije par dana, Bozanić je dao naputak svećenicima da narede svojim vjernicima da izađu na referendum i glasuju "ZA". To je napravio puno izravnije negoli s grešnim strukturama. Malo čak daje vjere u ljudski napredak, pa makar u krivom smjeru.

Svejedno, kad se crkvi u Hrvatskoj spočita jednostrano politiziranje i bezrezervno stajanje na stranu jedne te iste političke opcije, uvijek se nailazi na isti dijalog:

-Crkva stalno priteže na jednu te istu političku stranu i ne bi ih kritizirala ni da su najveći mogući lopovi.
-Kako ne? Evo, naprimjer, grijesi struktura...

Nisam shvatio "Grijehe struktura" isto kao što nisam ni upoznao famoznu Mariju.
Ali sam upoznao neke mnoge druge ferovke, za koje mogu sa sigurnošću tvrdit da su objektivno zgodne.

S druge strane, nikad nisam naišao na neki događaj koji bi me razuvjerio od stava prema crkvi u Hrvata.

P.S. I u doba komunističkog mraka, crkvena zvona su zvonila bez straha da će ih netko gađat kamenjem. Katolici su imali pravo na brak.

4 komentara:

  1. Ta Marija je bila u istoj grupi kao i ja :) Bilo je na FER-u još zgodnih i/ili slatkih cura ali se ona isticala ... veličinom ;)

    Ćuki

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto. Najčešće žensko hrvatsko ime, dakle na FER-u ih je u tvojoj ili približnim generacijama bilo barem 20. Svejedno, uopće nemaš nedoumica o tome ko je "naprimjer Marija". :D

      Izbriši
  2. Svaki komentar, za koji sa sigurnošću utvrdim da sadrži invalidne argumente, a za koje je komentator svjestan da su invalidni, bit će uklonjen. I sada, i ubuduće.

    Svaki komentar korisnika pod nadimkom "veky", bit će uklonjen, bez obzira na sadržaj, budući da je već desetak puta napravio upravo ovo što sam naveo u prethodnoj točki, a ja nemam ni živaca, ni želje, ni vremena za rasprave koje ne vode nikud.

    Ovo se odnosi samo na moje postove, a ne na postove moje siblinščadi. Kod mene nema demokracije i nikad nisam bio pobornik iste. Što će siblinzi tolerirat, njihova je stvar.

    Napominjem, tuđe mišljenje, bez obzira slaže li se s mojim tekstom ili ne, dobrodošlo je, dok god korisnik iskreno vjeruje u ono što piše, a to ću procijenit ja.

    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Update:
      Anonimni komentator, koji je imao dovoljno obraza da primjeti kako brišem "sebi nepovoljne komentare", ali nije imao dovoljno muda da se potpiše, dao mi je ideju da zbilja ukinem komentare ispod svojih blogova.

      Fala bogu, ima dovoljno foruma di anonimne budale imaju prilike liječit svoje frustracije i zaista nemam namjeru bit nečiji poligon za kreativnost i/ili rame za plakanje.

      Ovo nije ni forum, a još manje debatni klub. Moj želudac ne može probavit baš svakog. Po pitanju biranja sugovornika sam ipak donekle izbirljiv, a ako netko žudi za tim da mi popljuje tekst, može to napravit na Facebooku bez bojazni da ću ga moderirat.

      Izbriši