subota, 1. veljače 2014.

Berba 2013

Već sam trubio o tome kako se sva muzika koju sebi puštam tefteri na internetu pa mogu kasnije gledat šta sam i koliko slušao. Kad izvučem statistiku za 2103, od top pedeset albuma, deset ih je svježih i to četiri najslušanija u prvih pet. To je zovem dobra berba!

Pa krenimo s kauntdaunom:

10. Der Dritte Raum - Morgenland

Općepoznata stvar je da nemac radi najbolji tehno, a ovo je moj omiljeni njemački techno dvojac. Imaju hrpetinu odličnih albuma i tonu trance hitova. Svatko tko je nogom kročio na bar jedan rave patry u devedestima, čuo je neku njihovu stvar.
Zadnji album donosi nešto drugačiji zvuk, ima analognih instrumenata i dosta je iznenađujuć. Meni se ipak najviše sviđaju klasični momenti kao ovaj:


Koliko kužim po internetu, nisu baš nešto popularni na engleskom govornom području. Ne znam zašto, ljudi rasturaju.


9. Queens Of The Stone Age - Like Clockwork

Sa "Rated R" i "Songs for the Deaf" sam se drogirao prije desetak godina. Onda je otišao Nick Oliveri, a QOTSA su snimili "Lullabies to Paralyze" i "Era Vulgaris", dobre albume prepoznatljivog zvuka sa par odličnih stvari, ali falilo mi je ono nešto.
E tog "onog nečeg" ima koliko hoćeš na zadnjem albumu koji me izuo iz cipela kad sam ga čuo jer, iskreno, nisam vjerovao da Josh Homme može iz sebe izvući toliko moćne glazbe. Nick je opet tu, možda je u tome stvar, možda je Oliveri njegova muza.




8. Arcade Fire - Reflektor

Kako tek osmo mjesto ? I ja se pitam. Ajmo reć da su prekasno izdali album iako znam da nije istina; da me cijeli album primio kao što me primila naslovna numera, torpedirao bih ga na prvo mjesto bez obzira na oktobarski datum izlaska. Ima vremena, možda mi još sjedne, za "100th window" mi je trebalo šest godina.
Naslovna stvar je za ubit vola, čuje se i vojvoda negdje oko pete minute.




7. James Blake - Overgrown

Jebemu, ovaj se rodio 1988 i sa 22 snimio "Limit To Your Love". Neki su upali u kazanče s talentom kad su bili mali. Album prvijenac mu je bio malo slabiji od stelarnog starta, nekako mi je zvučao nezaokruženo. Zato je "Overgrown" zaokružena cjelina, prekrasan originalni komad čudne elektronike.


Od ovog tipa očekujem čuda u godinama koje dolaze.



6. Tobogan - Live At Kramasonik

Evo nešto za šta nitko živ nije čuo. Ne bih ni ja da da mi nije Grge, kolege s posla. Super je kao pozadinska glazba, da vam svira onako lagano dok programirate, pušite travu ili nešto slično.
Ovo mi je najbolja stvar, totalno je cool kad se "zlato" od vještica probije negdje oko šeste, sedme minute.





5. Daft Punk - Random Access Memories

Šta reći o ovom monstrumu ? Čim je izašao, a i prije, svi su znali da se radi o nečem velikom. Pokupio je sve Grammyje, potpuno zasluženo. Ako možete preslušati samo jedan novi album godišnje, neka to bude ovaj.
Neću stavit "Get Lucky", moj post, moj favorit, Julian Casablacas i "Obična ljubavna pjesma":






4. Everything, Everything - Arc

Ovo je izvukao Ljubo, još jedan kolega s posla. Par mjeseci sam slušao samo njih, Alt-J i Django, Django. Indie at it's best!


Everything, Everything imaju još jedan album, "Man Alive" iz 2010. On na Pitchforku ima ocjenu 3.8 što je komično niska ocjena, koja više govori o tom sajtu nego o ovom bendu kojeg bi morao poslušati svaki ljubitelj lijepe pjesme i dobrog zvuka.




3. Atoms For Peace - Amok

Thom Yorke je genije, sve šta snimi pretvori u zlato. Tako je i s ovim albumom. Thom Yorke ne radi loše stvari, nikad. Thom Yorke je Radiohead (sorry Jonny Greenwood). Kad mu se pridruže Flea i Nigel Godrich to zvuči ovako:


Izgleda da i uživo rasturaju, šteta šta ih nismo mogli gledat na Terraneu.




2. Pips, Chips & Videoclips - Walt


Dubravko se vratio u velikom stilu. Album nema slabog mjesta (Ankice, daj se malo potrudi), u Tvornici su Pipsi otvorili koncert tako da su najprije odsvirali sve stvari sa Walta. To se ne radi ako nemaš apsolutno povjerenje u novi materijal. Još je rano za reć, ali možda je ovo najbolji album pipsa ikad.
A evo i hita, odmilja nazvanog "Common People":





1. Bad Copy - Krigle

Gledam svoju listu od pedeset najslušanijih albuma, eklektična je ono u pm, ima tu i elektronike i džeza, indieja, tvrdokornog rocka, svašta nešto, ali svi moji punti kad se zbroje, ono što sam najviše slušao glasa se ovako: "dođi malo vamo, da ti ga zabiberim, nemoj da se kliberiš, jer mi smo džastin biberi".
Sramota. Skoro mi je neugodno.
Ipak, brojke su neumoljive. Činjenica je da ja jaaako volim Bad Copy. I moja djeca ga vole. I prijatelje nagovaram da ih slušaju. Zašto ?
Zato šta je to najluđi i najduhovitiji bend ikad. Teško je izdvojiti koja je stvar s krigli najbolja. Najbolje je album preslušati u cjelini. 



Toplo preporučam i prva dva albuma "Sve sami hedovi" i "Najgori do sada".


******************************************************************

Nema Bowiea ? Nema.





Nema komentara:

Objavi komentar