subota, 22. veljače 2014.

„... i možeš lagat svoju mamu, ali nikad ne mene...“

Svaki put kad čujem izjavu, ili varijaciju na temu izjave „živo me zaboli za tuđe mišljenje“, jedan mali dio mene umre od smijeha, a onaj drugi, znatno veći, umre od tuge. Tuge što uopće postoje stvorovi koji pokušavaju lagati samima sebi i drugima.
„Kolega, to nije ni istina, a nekmoli da se lako dokaže,“ rekao je jednom neki profesor s PMF-a studentu koji je samouvjereno započeo rečenicu s „lako se dokaže“, a onda prosuo notornu laž i dezinformaciju. Meni se čini da bi sličan komentar komotno mogao popratiti i izjavu ovih lažova i prevaranata iz prethodnog paragrafa.

Mene je stalo do toga što drugi ljudi govore o meni. Stalo mi je i do toga što misle, ali ne do te mjere da bih ih pitala za mišljenje. Dapače, toliko mi je stalo do njihova mišljenja, da bih rađe da ga zadrže sami za sebe, nego da mene gnjave i kvare mi raspoloženje s njim. Ako pitam za savjet ili eksplicitno tražim iskrenost, naravno da istu i očekujem, ali kad dobijem iskreno mišljenje koje niti sam tražila, niti mi se sviđa, niti ima ikakve veze s onim koji mi ga je dao, osjećam se dosta gore nego kad mi netko uruči šamarčinu preko pola face. Barem mi se čini da se osjećam dosta gore nego prilikom dobivanja šamara jer sam se, vrlo otvoreno, šamara tijekom života nadobivala dosta manje negoli tuđih iskrenosti.
Jasno, ako sam prema nekom kreten i konstantno ga ugrožavam vlastitom neobazrivošću ili zlobom, očekujem da me iskreno pošalje u rodno mjesto i kaže mi svoje mišljenje. Ali ne vidim kako je točno neobazrivo npr. pušenje daleko od ikoga kome bi moglo smetati (osim meni samoj) ili na mjestu na kojem je dozvoljeno. Žali se vlasniku kafića, ne meni! Ne vidim kako je neobazrivo od mene da se nakaradno oblačim ako to mene veseli. Ne vidim kako je neobazrivo od mene da spominjem spolovila ili spolno općenje u svrhu figure govora, a ne u svrhu vrijeđanja nekog. Yet somehow, nerijtko dobijem komentare apropo svega navedenoga.
I dosta se često dogodi da reagiram na to ružno, a potom od iste osobe dobijem komentar: „Ali šta te boli briga za tuđe mišljenje?“
Ma je li?
Znači, upravo si mi udijelio komentar koji bi meni trebao značiti koliko i bruto društveni dohodak Nepala, ako ne i manje? A zašto si mi ga onda udijelio? Smatraš li sebe toliko nebitnom figurom? Bojiš li se da će ti usta srasti ako momentalno ne ispališ nešto u obliku rečenice, pa bila ona i toliko nebitna da na nju onaj tko je čuje smije isključivo zijevnuti?
Nekako sumnjam u bilo koje od navedenih rješenja – prije će biti da si šupak koji ide okolo i dijeli svoje iskreno mišljenje o stvarima koje ga se ne tiču, enebili polučio željeni efekt, a to je da se dotična osoba osjeća – LOŠE. I toliko si glup u kamuflaži svog nauma da si u stanju lagati kako se smatraš nebitnim ili lažirati strah od sraštavanja usta.
Nerijetko uslijedi i još koji briljantan komentar, poput:“Ali ti zapravo reagiraš zbog nekih svojih kompleksa.“
Ma hajde, Ajnštajne, kako li si samo to zaključio?
Kurčiš li se možda perceptivnošću po pitanju toga da ljudi imaju komplekse? Hoćeš još jednu revolucionarnu vijest? Ljudi imaju dva bubrega, u većini slučajeva! Kako bi bilo da i to učestalo ponavljaš? Možda dobiješ Nobela za najviše izgovorenih rečenica po principu „state the obvious“.
Je, brate, imam komplekse. Imaš ih i ti. Imaju ih svi. Razlika između tebe i mene je u tome što ja iza svojih stojim i ne pokušavam ih izliječiti gomilom futilnih poteza, kao što je prozivanje drugih ljudi zbog njihovih kompleksa u nadi da će tako njihovi postati tema razgovora umjesto mojih. Uostalom, ako stvarno misliš da bi komplekse toliko trebalo skrivati, koji kurac čačkaš po govnu? Ili ne misliš da je to strašno? Super onda – imam odličnu igru za tebe: hodaj cestom i traži ljude u kolicima, vikni im u facu „hahaaaa, ne možeš hodat, cripple, cripple, štipnem te za nipple, nja-nja-nja-njaaaa-njaaa...“ pa kad te pošalju u tri pizde materine, nevino ih pogledaj i reci: „Ali ti ne cijeniš iskrenost i očito imaš neke komplekse.“

Imam komplekse.
Stalo mi je do tuđeg mišljenja.
Iz ta dva razloga, volim primati komplimente, a uvrede i neugodnu iskrenost ne volim.
Jasno da nisam toliki nesigurni idiot da ću se do te mjere mijenjati i prilagođavati društvu i lišavati se stvari koje me vesele samo zato da ne bih koji put popila i verbalnu šamarčinu preko pola face, ali mi for sure as fuck ne pada na pamet prestati reagirati na spomenute šamarčine. Mislim da gutanje takvih reakcija vodi težim problemima sa želucem, opadanju kose, osteoporozi, raku i onom najgorem – pretvaranju u šupčinu koji darežljivo dijeli iskrenost normalnom svijetu, a da taj iskrenost uopće nije tražio.

Eto, toliko od mene.


A sad vas molim da lajkate jer ću inače prijeći cestu da umrem. Sama. Na kiši. I čitat Hemingwaya.

Nema komentara:

Objavi komentar